Νοθεία Βενζίνης, ένας συνήθης κίνδυνος που αγνοείται συχνά από τους οδηγούς
Η ραγδαία αύξηση καυσίμων έχει φέρει στο προσκήνιο μια κακή πρακτική ορισμένων πρατηρίων καυσίμων, τα οποία προσπαθώντας να «ρίξουν» τις τιμές τους και να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες προβαίνουν στη χρήση βελτιωτικών στα καύσιμά τους.
Τον τελευταίο καιρό, τα συνεργεία αντιμετωπίζουν έναν αυξανόμενο αριθμό περιστατικών νοθείας καυσίμων, που προκαλεί σοβαρές βλάβες στο κύκλωμα παροχής καυσίμου των αυτοκινήτων, κυρίως στα Diesel.
Ως γνωστόν, οι βλάβες που σχετίζονται με την ποιότητα του καυσίμου, δεν καλύπτονται από τις εργοστασιακές εγγυήσεις των κατασκευαστών. Ως εκ τούτου, η οικονομία που προσπαθούμε να κάνουμε όταν επισκεπτόμαστε αυτά τα πολύ φθηνά πρατήρια, δεν επιτυγχάνεται, καθώς καταλήγουμε να δώσουμε πολύ περισσότερα για την επισκευή του αυτοκινήτου μας από ζημιές που προκάλεσε το νοθευμένο καύσιμο.
Και ενώ κανείς δεν μπορεί να ξεχωρίσει τα αξιόπιστα πρατήρια, όλοι μπορούμε να δράσουμε ώστε να περιορίσουμε το φαινόμενο με τους παρακάτω τρόπους:
- Ας είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι στα πρατήρια που διαφημίζουν πολύ χαμηλές τιμές, συχνά κάτω του κόστους διυλιστηρίου. Είναι πιθανό να συνδέονται είτε με νοθεία στο καύσιμο, είτε με επεμβάσεις στον ογκομετρητή του καυσίμου.
- Κατά την αποπληρωμή καυσίμου καλό θα ήταν να κρατάμε την απόδειξη αναγράφοντας τα χιλιόμετρα του οχήματος την δεδομένη στιγμή και ζητώντας να σφραγιστεί από το πρατήριο.
- Μπορούμε να χρησιμοποιούμε ηλεκτρονικές εφαρμογές (apps) που απεικονίζουν τα πρατήρια της περιοχής μας, αναφέροντας τις τιμές τους και, κυρίως, τις κριτικές άλλων χρηστών ως προς την ποιότητα των καυσίμων.
- Ειδικά για τα οχήματα diesel, ας φροντίζουμε να διατηρούμε πάνω από το ⅓ της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ γεμάτο με καύσιμο. Καθώς η μεγάλη περιεκτικότητα οξυγόνου σε άδειο ρεζερβουάρ, ευνοεί την ανάπτυξη “μύκητα” στην επιφάνεια της στάθμης του καυσίμου* που μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές βλάβες στη λειτουργία της αντλίας και των μπεκ καυσίμου, ανταλλακτικά που είναι ιδιαίτερα δαπανηρά.
- Το ίδιο πρέπει να ακολουθούμε για τα οχήματα diesel, τεχνολογίας EURO6, σχετικά με τη στάθμη του δοχείου ADblue, του ειδικού καταλυτικού υγρού που αδρανοποιεί τα Οξείδια του Αζώτου (NOx) που παράγει ο κινητήρας. Διατηρώντας το δοχείο όσο το δυνατόν πιο γεμάτο, αποφεύγεται η κρυστάλλωση της ουρίας (βασικό συστατικό του AdBlue) που μπορεί να μπλοκάρει την αντλία και τα μπεκ ουρίας, οδηγώντας σε βλάβες και ακινητοποιήσεις.
Το συμπέρασμα των ανωτέρω είναι ότι η επιλογή πρατηρίου καυσίμων, δεν πρέπει να βασίζετε μόνο στο κριτήριο της τιμής, αλλά και στην αξιοπιστία και τις κριτικές καταναλωτών, καθώς συχνά στην προσπάθεια μας για οικονομία μέσω της επιλογής πολύ φθηνών πρατηρίων, καταλήγουμε να δαπανούμε πολύ περισσότερα χρήματα σε μηχανικές ζημιές που προκαλούνται από την νοθεία των καυσίμων.
* Οφείλεται στο γεγονός ότι, βάσει Νόμου, επιτρέπεται η πρόσμιξη του diesel κίνησης με biodiesel μέχρι 5%.